Sunday, July 26, 2009

Perodua Kembara kepada Toyota Cami



Sebenarnya rekabentuk asal kereta-kereta nasional Malaysia mirip kereta-kereta Jepun.. Samaada Proton, Perodua atau lain-lain jenis kereta nasional kebanyakannya sama dengan model-model kereta keluaran Jepun.. Contohnya seperti Mitsubishi, Daihatsu, Toyota dan lain-lain yang biase kite dengar..

Kalau di Malaysia boleh dikatakan Perodua Kembara CT Aero adalah 90% mirip Toyota Cami.. Kembara hcej juga mirip sama dengan apa yang ada di Jepun.. Cuma perbezaan pada bumper hadapan sahaja..
Untuk kembara dvvt 70% adalah dari spec jepun.. Selebihnya seperti bumper depan, belakang, air press, grill, stereng, meter dan lain-lain adalah daripada Malaysia..

Aku pakai Perodua Kembara CT Aero, jadi aku bolehlah convert kereta aku macam Toyota Cami untuk jadi lebih menarik dan smart daripada Kembara biasa..
Banyak dah perubahan-perubahan pada Kembara aku.. Antaranya aku tukar tapak no.plate dari Perodua kepada berlambang Toyota, spoiler Kembara yang nipis kepada spoiler Terios (spoiler gemuk), wiper..



Spoiler terios aku ambil dalam harga RM135 di Nilai, Negeri Sembilan.. Pasang 1 hari sebelum aku terlibat dalam Perhimpunan Club-club Kereta anjuran Malaysian Youth kat bukit Jalil.. Event kat bukit Jalil tu dengan Kembara Nautica Club.. Siap spray malam tu juga di rumah sewa kawan..

Modified sikit-sikit dulu sebab duit tak cukup lagi.. Modifikasi seterusnya akan di ceritakan pada posting akan datang..

0 comments:

Post a Comment